Ferie

Ja da har jeg endelig hatt en uke ferie og det var ikke så gøy å komme tilbake på jobb etter kun en ukes ferie. Men det ble en begivenhetsfull ferie. Fredag satt vi oss i bilen og kjørte til Osa inne i Hardanger. Der har familien til Terje et nydelig sted. Je ghar vært super fotograf med mitt lille kamera og tenkte å legge ut noen fine bilder av Hardanger.

Lille røde huset på "prerien"

Terje nyter kvelden

Utsikt fra hjadlane

Man kan ikke si noe annet enn at det er vakkert der da.

Søndag tok vi en fin fjelltur og man må si det er variasjoner i fjellert. Vi startet opp å gikk på nesten helt hvite fjell uten noe form for vegetasjon, så plutselig kom vi til den fjelltoppen vi skulle opp på, der var det plutselig helt grønt. Vi gikk opp på et fjell som jeg ikke husker hva heter, men jeg kom meg nå opp. Terje spratt opp som en liten gjeit, han har nok fått mye gjeitemelk i oppveksten tror jeg….På vei dit stoppet vi i og tok litt å drikke og kameraet var jo med….

Vi snakker om å ha isbiter i vannet..

Som sakt jeg kom opp og på vei opp fikk jeg tatt noen bilder av Hardanger. Det var ikke akkurat strålende sol mens vi gikk, men det ble varmt nok uansett og regnet holdt seg borte så det ble som sakt en flott tur.

Fornøyd Linda på toppen

Hardangergjøkulen

På denne ferien tror jeg, jeg har sett hardangergjøkulen fra minst tre sider. Ikke dårlig det på noen få dager…På vei ned fra fjellet stoppet vi og fisket i et vann på Osa fjellet. Det hoppet og spratt og jeg subbet inn to fine ørreter. Jeg må jo stolt vise de frem da…

Stor fisker Linda

Etter noen flotte dager i Osa gikk turen tilbake til Haugastø hvor vi hoppet på toget og dro til Hallingskeid. Der har Terje og de en sommer sæter som vi skal pusse opp litt og litt forarbeid måtte gjøres. Det ble tre dager med vedskjæring og rydding. å er det nok ved til å være der et par dager i påsken om det blir brukanes vær. Vi måtte også lage ny trapp da vær og vind hadde tatt knekken på den gamle. Trappen ble utført i stein denne gangen og selv om det kanskje ikke ser ut som en trapp på bildet så er det det…

Thomas og Knut trappebyggere

Ja så gikk ferden videre til Nesbyen. På tur til gamle kjente trakter. Vi hadde hytte på saupeset når jeg var liten og jeg har tilbrakt en del av min barndom på Saupeset. Så det var gøy å komme tilbke dit en tur. Veldig mye var selfølgelig forandret men vi var der jo for å dra på utstilling med Betty. det var ikke stort å skryte av så jeg dopper resultatene denne gangen. Men det var utrolig gøy at en Jack ble plassert som nr 4 i Gruppa på lørdag og søndag vant faktisk Knøttelitens Dimond Dee gruppa og ble plassert som nr 3 i BIS finalen. Det var jammen bra til å være Jack Russell.

I dag går ferden til Blefjell for å hilse på Monique og besøke valpene. Nå har de blitt litt over 4 uker gamle og jeg gleder meg enormt til å se de igjen. Bilder kommer i morgen eller onsdag….